- оптимізація освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі на основі інтегрованого підходу при формуванні життєвих компетенцій дітей раннього віку, створення умов для повноцінного розвитку дитини, її компетентності відповідно до завдань Базового компоненту дошкільної освіти
- створення освітнього простору активної взаємодії дорослих (педагогів, батьків) і дітей, в якому дитина отримує досвід активного освоєння довкілля в процесі різноманітних видів діяльності;
- створення психолого-педагогічних умов для оптимального розвитку позитивних емоційних станів та формування доброзичливих взаємин дітей раннього віку
Ідея досвіду:
На формування компетенцій дітей в умовах дошкільного навчального закладу впливає системність навчально-виховного процесу, інтеграція різноманітних видів дитячої діяльності, що притаманна саме дітям раннього віку. Для досягнення оптимального результату доцільно об’єднати зусилля як педагогів закладу, так і батьків вихованців у спільній діяльності.
Розробка та впровадження в практику запропонованої системи роботи сприяє повноцінному розвитку дітей раннього віку, їх життєвих компетенцій, здійсненню успішної соціалізації і як наслідок – полегшенню процесу адаптації до нових умов в ДНЗ, а також формуванню партнерських взаємовідносин педагогів закладу з батьками, залученню сім’ї до співробітництва.
Завдання, які вирішувались в ході роботи:
- забезпечення соціально-психологічного комфорту дитини
- своєчасний прояв емоційної чуйності та підтримки з боку дорослого
- тілесна терапія
- розвиток інтересів та уподобань дитини
- Створення атмосфери позитивної емоційної приналежності
- Розвиток та підтримка у дитини довірливих взаємовідносин з дорослими, інтерес до дорослого та однолітка, як партнерів по діяльності
- Розвиток уміння дітей жити в суспільстві поруч з однолітками та дорослими
- Запобігання психологічним переживанням та невротичним зривам
- Виявлення та розкриття індивідуальності дитини
- Формування художньо-продуктивної, ігрової та сенсорно –пізнавальної компетенції - залучення дітей до культурної спадщини людства: ознайомлення із сенсорними еталонами, зразками фольклору, художньою літературою, музичними творами тощо
- Розвиток мовленнєвої компетенції, потреби в мовленнєвому спілкуванні дітей з однолітками та дорослими, подолання бар’єрів в спілкуванні
4. Формування батьківської компетентності щодо виховання та розвитку дітей раннього віку:
- Знайомство батьків з організацією освітнього процесу в ДНЗ
- Надання консультативної допомоги та підтримки батькам з питань виховання та розвитку дітей раннього віку
- Формування партнерських відносин з батьками, залучення сім’ї до співробітництва
Немає коментарів:
Дописати коментар