МОДЕЛЬ ДОСВІДУ

Мета досвіду:
  • оптимізація освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі на основі інтегрованого підходу при формуванні життєвих компетенцій дітей раннього віку, створення умов для повноцінного розвитку дитини, її компетентності відповідно до завдань Базового компоненту дошкільної освіти
  • створення освітнього простору активної взаємодії дорослих (педагогів, батьків) і дітей, в якому дитина отримує досвід активного освоєння довкілля в процесі різноманітних видів діяльності;
  • створення психолого-педагогічних умов для оптимального розвитку позитивних емоційних станів та формування доброзичливих взаємин дітей раннього віку

Ідея досвіду:

          На формування компетенцій дітей в умовах дошкільного навчального закладу впливає системність навчально-виховного процесу, інтеграція різноманітних видів дитячої діяльності, що притаманна саме дітям раннього віку. Для досягнення оптимального результату доцільно об’єднати зусилля як педагогів закладу, так і батьків вихованців у спільній діяльності.

          Розробка та впровадження в практику запропонованої системи роботи сприяє повноцінному розвитку дітей раннього віку, їх життєвих компетенцій, здійсненню успішної соціалізації і як наслідок – полегшенню процесу адаптації до нових умов в ДНЗ, а також формуванню партнерських взаємовідносин педагогів закладу з батьками, залученню сім’ї до співробітництва.


Завдання, які вирішувались в ході роботи:

1. Створення сприятливих умов для полегшення адаптації дитини до ДНЗ:
  • забезпечення соціально-психологічного комфорту дитини
  • своєчасний прояв емоційної чуйності та підтримки з боку дорослого
  • тілесна терапія
  • розвиток інтересів та уподобань дитини
2.  Формування життєвих компетенцій дітей раннього віку
  • Створення атмосфери позитивної емоційної приналежності
  • Розвиток та підтримка у дитини довірливих взаємовідносин з дорослими, інтерес до дорослого та однолітка, як партнерів по діяльності
  • Розвиток уміння дітей жити в суспільстві поруч з однолітками та дорослими
  • Запобігання психологічним переживанням та невротичним зривам
  • Виявлення та розкриття індивідуальності дитини
  • Формування художньо-продуктивної, ігрової та сенсорно –пізнавальної компетенції - залучення дітей до культурної спадщини людства: ознайомлення із сенсорними еталонами, зразками фольклору, художньою літературою, музичними творами тощо
  • Розвиток мовленнєвої компетенції, потреби в мовленнєвому спілкуванні дітей з однолітками та дорослими, подолання бар’єрів в спілкуванні
3.  Розкриття, збереження та розвиток психофізіологічного потенціалу кожної дитини

4.  Формування батьківської компетентності щодо виховання та розвитку дітей раннього віку:
  • Знайомство батьків з організацією освітнього процесу в ДНЗ
  • Надання консультативної допомоги та підтримки батькам з питань виховання та розвитку дітей раннього віку
  • Формування партнерських відносин з батьками, залучення сім’ї до співробітництва
5.  Створення безперервної системи в освітній та оздоровчій роботі ДНЗ із сім’єю


Немає коментарів:

Дописати коментар